"Eigenlijk zijn de ideeën enkele jaren geleden ontstaan op de achterkant van een sigarenkistje."
Ik vroeg mij af wat mensen belangrijk vinden aan een warmtebron. Dan komen zaken naar voren als de soort warmte, het geluid van haardvuur, het design van haarden en noem maar op. Met dat in het achterhoofd ben ik gaan nadenken over het model, de materiaalkeuze, de toepasbaarheid, de naam van de haard, etc.
Vervolgens ontstond er al schetsend een model waarvan ik dacht dat het bij de mensen een gevoel naar boven doet komen van echt genieten. Voortbordurend op het ontwerp vond ik dat het geheel nog niet compleet was. Eten hoort hier ook bij... "Warmte in combinatie met een lekker stukje vlees maakt het plaatje compleet", was mijn gedachte. Hierover mijmerend en schetsend zijn de bakplaten ontstaan en toegevoegd aan het model.
Nu de naam nog… Italië heeft voor mij altijd al charme gehad. Warmte, vrije tijd, vuurtje stoken, genieten, blij en gelukkig zijn. Deze mix zou omgezet kunnen worden in een vreugdevuur. U raadt het al... Vreugdevuur op z’n Italiaans: Falò.
Dit model staat nu voor u: de Falò Cielo. Het hebbeding voor de fijne avonden, vol genot en rust. De Falò Cielo is het basismodel voor de andere Falò modellen.
Verrijk uw buitenleven met één van de oerelementen: 'Het vuur van Falò'
Als basismateriaal is gekozen voor staal en hoogwaardig RVS. De Falò Cerchio is gemaakt van hoogwaardig RVS. Dit betekend dat de terrastegels, de bestrating waarop de haard staat, beschermt is tegen eventuele roestvorming. De andere haarden zijn gemaakt van staal.
De diverse onderdelen van de haarden, zoals rookgasafvoer, de vuurmond, de stookruimte, het stookrooster, etc. worden handmatig gemaakt en bewerkt.
Nadat de onderdelen hun vorm gekregen hebben en voldoen aan de wensen van de maker, worden deze onderdelen handmatig aan elkaar gehecht en afgelast. Als dit proces is afgerond, krijgt de haard de nabehandeling. De nabehandeling bestaat uit een controle op oneffenheden aan de buitenzijde van de haard en deze te verwijderen. Vervolgens wordt de haard ontvet en voorzien van de specifieke matzwarte kleurlaag. Nadat de kleurlaag droog is, wordt het stookrooster geplaatst.
De haard wordt ingepakt en klaargemaakt voor transport.